söndag 16 augusti 2009

Huvudvärk

Nu har jag haft ont i huvudet sen klockan 22 i torsdags. Inte roligt på något sätt. Det började som en vanligt huvudvärk men under fredagskvällen blev det värre och värre. Klockan 5 igår morse tog jag en taxi till akuten på SÖS. Där fick jag lämna massa prover då de var rädd att det skulle ha blivit nå skit efter de där fästningarna som bet mig för ca en månad sedan. De hittade inget så fick en tablett med oxascand som jag naturligtvis trodde var mot migrän. Fick ligga kvar nån timme och sen kom hem för det lättat men inte försvunnit. De bjöd även på en till oxascand som jag fick ta med mig hem.

Kommer hem och lägger mig och sover, vaknar igen och huvudvärken är fortfarande kvar så jag tar tabletten jag fick. Efter en stund känner jag mig lite seg och när jag kommer hem till Carro så däckar jag på hennes soffa. Kollar upp medicinen på fass.se och ser att de gett mig lugnande! Trodde man måste informera om vad man ger för medicin. Klarade mig utan huvudvärk till igår kväll så gick och la mig. Vaknade imorse utan huvudvärk men efter en timme kom den och hälsade på och nu sitter jag här med huvudvärk. Igen.

Imorgon åker jag till Clara och då vill jag fan inte ha ont i huvudet mera.

2 kommentarer:

www.liteavallting.blogg.se sa...

Du Malin testa och köp nezzal nässpray i en dos förpackning. Dyr men bra. Det ska även finnas nått som heter eyse eller nått sådant det är en tablett. Den ska också vara bra. det kan vara bra att testa dessa./ Mamma

Roos sa...

usch det där lät inge vidare. Hoppas det gått över nu och har så kul i Malmö. När kommer du hem igen? Jag ska till Sthlm nu i helgen. //Roos