fredag 5 juni 2009

Det funkar sådär

Mitt nattjobbande går sådär kan man noga säga. Eller själva jobbandet går bra, det är mer det där med att sova på dagen som är mitt stora problem. Idag vaknade jag av telefon som var på ljudlös klockan 13 och kunde inte somna om, men jag kunde inte heller gå upp. Ett tillstånd som kan liknas med en rättika i jorden, den är liksom stilla men samtidigt växer den.

Men av någon anledning är jag piggare denna natt än tidigare. Sitter och sköter larmbordet. Ansvar och lär mig massa nya saker. De gillar jag.

Helst av allt vill jag bara gå hem nu, att Clara ska ligga i min säng och krypa upp i min famn och lägga hennes underbar näsa mot min hals. Det är inget som får mig att slappna av och bara njuta av att bara vara som det. Kan ligga vaken länge, bara andas och känna mig lugn och trygg. Nu är det inte många nätter kvar innan jag får göra det igen. Bara 3. Och vad jag längtar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hmm hur är det med svenskan malin :P

mamma liteavalltin.blogg.se sa...

Det låter som om mamma lillgumma är kär. Och det tycker jag är jätte kul. Ser fram emot att träffa denna person som får min dotter att känna på detta sätt. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att hon känner på samma sätt som min tös gör för henne.
Var rädd om varandra .

Clara sa...

åh, sötaste! min näsa längtar efter din hals ^^ <3