måndag 1 juni 2009

Flyttat!

Igår var det dags för den stora dagen då flytten skulle gå. Det startade inte direkt bra då jag i fredags låg däckad i sängen med 39 graders feber och halsfluss. Fick kåvepenin i lördags. Snällaste fröken Gull kom förbi och hjälpt mig packa på lördag. Allt var klart och fixat till söndagen. Måste ha varit den första flytten någonsin som det var så organiserat, eller vad säger du Bergis? :P

Vi började med att åka till Skärholmen och hämta den lastbil jag hyrt, sen bar det av mot IKEA då Bergis skulle köpa säng. Att det var 30 grader varmt ute gjorde att vi svettades som as. Vi packade in alla saker som skulle till mitt förråd först och åkte med dem, allt gick så jävla smidigt. Sen tillbaka till Aspis för att hämta sakerna som skulle till Mariatorget. Efter det åkte vi vidare till Brommaplan med Bergis säng. Mat intogs på Brommaplansgrillen.

Klockan 22 var jag hemma på Mariatorget. Dagen gick så sjukt bra, tack Bergis och Gull för eran hjälp. Kan inte beskriva hur tacksam jag är.

Inga kommentarer: