torsdag 4 juni 2009

Jag en nattmänniska?

Jag jobbar natt. Jag är trött och vill sova. Jag slutar om 4 timmar och 45 minuter. Detta går inte ihop. Det finns ingen på min mammas sida som är nattmänniskor, jag måste ha ärvt denna förmåga. För vad jag vet så sover mamma och min moster Birgitta redan klockan 22 om de får välja. Nu säger jag inte att det inte finns några undantag, för jag har sett båda två vaken efter klockan 22 ett flertal gånger.

Det säger att första natten ska vara jobbigast, sen vänder man dygnet. Förra gången jag skulle jobba natt, vilket var förra torsdagen så gick det sådär kan man väl säga. Var hemma runt 8 på morgonen, gick och la mig. Vaknade 13 med feber och svullen hals, halsfluss visade det sig efter ett besök på närakuten på lördag. Imorgon ska jag då fan inte vakna och vara sjuk. Satsar på att sova till 16 imorgon, 8 timmar borde räcka.

En märklig sak med att jobba natt är att jag äter så jävla mycket, hungrig hela tiden.

3 kommentarer:

Faster Gunilla sa...

Hoppas att det gick bra att jobba natt och att du inte somnade. Jag vet hur det är att vara kvällstrött och vilja sova när klockan har passerat 21. Hoppas vi syns snart! Jag tror det är någon som vill besöka dig i sommar...

Moster Birgitta sa...

Jag är faktiskt vaken efter klockan 22 flera gånger i veckan. ;-)
Men jag stiger upp mellan 5 och halv 6 på morgonen för att hinna träna hinna jobbet..... oftast kör jag intervaller....
( det börjar bli brotom nu - jag har snart bara ett år kvar innan jag ska vara vältränad)

Stor kram

Moster Birgitta sa...

PS. Hur går det med spikmattan.
Fick du fakturan...???