måndag 16 mars 2009

Bland det värsta jag vet

Okej måndag igen då och dagen började på nästan sämsta tänkbara sätt. Inte så att jag försov mig eller så utan mer bara dryg resa till jobbet. Följande utspelar sig:

Jag satt som vanligt och läste på tunnelbanan, i slussen hoppar en kollega på och sätter sig bredvid mig. Här utbyts diverse artighetsfraser om vad som hänt i helgen och hur man mår. Sedan börjar plågan. Hon bara tjatar om sin pojkvän och benämner han ej vid namn utan som "pojkvän" hela tiden. Jag skojar inte att den korta resan från Slussen till Ropsten kändes som den längsta i hela mitt liv. Och det tar inte slut där, nej nej utan det fortsätter hela vägen till jobbet. Under tiden vi går från bussen till jobbet så tar det ca 5 minuter, 750 meter ar ren tortyr då hon lyckas på denna tid säga ordet "pojkvän" 12 gånger!

Guuud låt denna måndag bli bättre! Dum som jag är tog jag på mig ett extra pass på söndag utan att tänka på att det är Hootchy Kootchy Club på lördag. Allt på grund av denna människa som hjärntvättade mig med sin pojkvän.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att din dag blir bättre än den började. Jag är glad att din blogg fortfarande är i gång. Vi trodde att den hade gått i graven i helgen :) Ha en bra dag!