tisdag 3 mars 2009

Nu är jag less

Okej, jag ska ALDRIG mer jobba ett sånt här pass! Fy fan i helvetet säger jag bara! Tänker just nu bara på 2 timmar kvar sen får du gå till bussen som tar dig till ropsten som tar dig till centralen där din lillebror väntar! Åh gud vad jag kan sakna han ibland, vi ses alldelles för sällan då vi bor i olika delar av landet.

På påsken så kommer jag att åka hem till Sundsvall troligen. Och för första gången på länge så längtar jag faktiskt hem. Mamma, pappa och bröderna längtar jag efter konstant, men nu längtar jag efter Sundsvall. Tryggheten i Granlo. Samma lägenhet i alla år. Jag ska försöka åka till en av de fridfullaste platserna jag vet, Huljen. Där har jag lekt sedan barnsben på min farmor och farfars gård, där vi senare fick en stuga. Nu finns inget av detta kvar längre. När min farmor gick bort i början av augusti 2007 så sålde min farfar hela gården med stuga och allt. Det blev helt enkelt inte samma sak. Jag har själv inte varit där sedan 30 december 2006, då vi firade min farmors 70 årsdag.

Jag har tagit mig själv i kragen och besökt hennes grav flera gånger när jag varit hemma. När jag är där på kyrkogården så brukar jag även gå förbi minneslunden, där ligger mina systrar Sara och Maria begravda. Det finns inget annat ställe i världen som jag hatar så mycket och samtidigt älskar så mycket.

Så nu ska jag ta mig själv i kragen på riktigt och åka till den finaste platsen på jorden.

Inga kommentarer: