tisdag 3 mars 2009

Böcker

Jag har bestämt mig för att börja läsa igen. Något som helt glömts bort det senaste månaderna. Nu precis fick jag ett SMS att mitt paket finns att hämta på Jour Livs i Aspudden, och det bästa är att denna affär har öppet till 24 alla dagar. Denna butik kallas 24:an av oss bara för att den öppet till just 24.

Min beställning ser ut som följande:
  • Svensk Maffia av Matti Larsson
  • Aldrig fucka upp av Jens Lapidus
  • Gomorra av Roberto Saviano
  • Hemlös: Med egna ord av Martin Kindgren

Som ni kanske ser, maffian intresserar mig. Vet inte varför men det är nåt med maffia som gör mig väldigt intresserad. Det kan nog jämföras med "Hon den där":s intresse för vin, Krabbans intresse för krabbor och Kristi Bruds ständiga undran om varför alla hatar henne.

5 kommentarer:

la dame noire sa...

app app app! du menar min fascination om mig själv :D

Anonym sa...

Har jag visat något som helst intresse för Krabbor?? Neeej. Därför borde Ellei/Kristi Brud/Den riktiga krabban ta över namnet. Hon som tjatar om dem hela tiden...

la dame noire sa...

men hur många jävla smeknamn ska jag ha!? och det handlar inte om vem som pratar om det utan vem som ser ut som det och det är inte mitt fel att du ser lika borta ut som en eremitkrabba. skyll på din pappa. förövrigt kommer vi ALDRIG kalla dig baronen så vi kan återgå till Eivor och Smelly om du vill.

Trocca sa...

Jag tycker att de smeknamn vi har nu duger mer än väl. Krabban är inte så farligt och inte heller Kristi Brud! Mer att vi visar att vi har glimten i ögat. Och krabban jag tycker inte du ser borta ut så du vet, tycker bara smeknamnet passar dig :)

Anonym sa...

Ellei, det var fan DU som var Smelly. Det var dig Jocke och de kallade det. Bara för att du inte ville heta det så behöver du ju inte trycka över det på mig sen. Är det så man gör? Nej, jag har hållt på med Baron-jäveln hela dagen så jag vill inte heta det längre!